Turvallisuus 02 Taksissa
Teemme yhteistyötä luotettavien kotimaisten taksiyhtiöiden kanssa. Vastaamme yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa siitä, että kyydit sujuvat turvallisesti sekä asiakkaan että kuljettajan näkökulmasta.
![](https://02taksi.fi/wp-content/uploads/2023/03/02Taksi_Turallisuus_kuvitus_870x870.png)
Tilaa sovelluksella
Tilaa soittamalla
Puhelusta veloitetaan 1,91 €/puhelu + 0,059 €/sek.
![Käsittelemme kaikki palautteet](https://02taksi.fi/wp-content/uploads/2023/02/02Taksi-web-palautteet-pallo.png)
Käsittelemme kaikki palautteet
Luemme ja reagoimme jokaiseen palautteeseen. Palaute käsitellään nopeasti yhdessä taksiyhtiön ja taksinkuljettajan kanssa.
![Meillä on tuhansia erilaisia autoja](https://02taksi.fi/wp-content/uploads/2023/02/02Taksi-web-autot-pallo.png)
Tiedät taksimatkasi hinnan
Kun kerrot tilausvaiheessa lähtöosoitteen ja määränpään, saat kyydille kiinteän hinnan. Näin tiedät heti, mitä kyyti maksaa ja vältyt hintayllätyksiltä.
![Yli miljoona tilausta vuodessa](https://02taksi.fi/wp-content/uploads/2023/02/02Taksi-web-tilaukset-pallo.png)
Olemme aina tavoitettavissa
Puhelinpalvelumme auttaa sinua kaikkiin matkaasi liittyvissä kysymyksissä numerossa 020230 – vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä.
Näin huolehdimme asiakkaidemme turvallisuudesta
- Näet taksiyhtiöiden saamat asiakasarviot 02 Taksi -sovelluksen kautta, joten voit halutessasi valita taksiyhtiön asiakasarvioiden perusteella. 02 Taksin puhelinpalvelussa sinulle kerrotaan asiakasarviot, mikäli kysyt niitä.
- Kun kerrot tilausvaiheessa lähtöosoitteen ja määränpään, saat kyydille kiinteän hinnan. Näin tiedät heti, mitä kyyti maksaa.
- Osalle taksiyhtiöistä voit maksaa kyydin etukäteen sovelluksen kautta esimerkiksi Mobilepaylla tai maksukortilla. Tällöin sinun ei tarvitse käsitellä rahaa tai maksukortteja autossa.
- Sovelluksen kautta maksetuista tilauksista saat kuitin suoraan sovellukseen ja sähköpostiisi.
- Kun kuljettaja hyväksyy kyydin, näet auton tiedot ja reitin, missä auto kulkee.
- Voit varmistaa auton kupunumeron tai rekisterinumeron avulla, että menet oikeaan autoon.
- Voit seurata auton reittiä sovelluksesta tai puhelintilauksissa saamasi linkin kautta myös silloin, kun istut auton kyydissä.
- Mikäli tunnet olosi epämukavaksi, voit soittaa 02 Taksin puhelinpalveluun, jossa vastataan jokaisena vuorokauden aikana.
- Soita hätätilanteissa aina numeroon 112.
- Kun teet tilauksen meidän kauttamme, tilauksesta jää jälki ja voimme selvittää tarvittaessa tilauksen tiedot jälkikäteen.
- Mikäli jätät palautetta kyydistä, jonka olet kokenut turvattomaksi, palaute käsitellään nopeasti yhdessä taksiyhtiön ja taksinkuljettajan kanssa.
- Mikäli jonkun kuljettajan toiminta todetaan epäsopivaksi, evätään häneltä 02 Taksin kyytien vastaanottaminen.
02 Taksin turvallisuusohjeet asiakkaalle
- Mikäli kuljettaja haluaa käyttää maskia matkan aikana, kunnioita tätä toivetta.
- Käytä turvavyötä.
- Kohtele kaikkia kunnioittavasti. 02 Taksi ei hyväksy minkäänlaista rasismia.
- Vältä keskustelua henkilökohtaisista aiheista, kuten uskonnosta tai politiikasta.
- Jokaisen henkilön ulkonäkö ja siviilisääty ovat hänen omia asioitaan, joten niitä ei pidä kommentoida.
- Pysy rauhallisena.
- Vältä koskemasta kuljettajaan.
- Kunnioita autoa, älä vahingoita sitä tai jätä roskia.
- Mikäli koet tai näet uhkaavan tilanteen, soita heti 112.
- Älä ole yhteydessä kuljettajaan enää matkan jälkeen, ellei kyse ole unohtuneista tavaroista.
- Ole heti yhteydessä 02 Taksiin, mikäli kuljettaja ottaa sinuun yhteyttä matkan jälkeen ilman hyvää syytä.
Näin huolehdimme kuljettajien turvallisuudesta
- Näet aina asiakkaan nimen ja numeron, kun otat tilauksen vastaan. Varmista, että otat kyytiin oikean asiakkaan kysymällä hänen nimensä.
- Varmista asiakkaalle määränpää ja kyydin mahdollinen kiinteä hinta.
- Mikäli asiakas on maksanut kyydin etukäteen sovelluksen kautta, sinun ei tarvitse käsitellä rahaa tai maksukortteja.
- Vaikka asiakas käyttäytyisi ikävästi, pysy itse rauhallisena.
- Ongelmatilanteissa voit soittaa 02 Taksin numeroon jokaisena vuorokauden aikana.
- Soita hätätilanteissa aina numeroon 112.
- Asiakkaan tiedot jäävät 02 Taksille, kun hän on tehnyt tilauksen. Voimme selvittää tarvittaessa, kuka asiakas on kyydissäsi ollut.
- Mikäli jonkun asiakkaan kohdalla huomataan väärinkäyttöä 02 Taksi -palvelua kohtaan, estetään häneltä palvelun käyttö.
02 Taksin turvallisuusohjeet kuljettajalle
- Vahvista asiakkaalle tilauksen tiedot ja mahdollinen kiinteä hinta asiakkaan astuessa kyytiin.
- Tarkista, onko asiakas maksanut tilauksen etukäteen vai veloitetaanko se autossa.
- Pidä huolta, että olet levännyt tarpeeksi, etkä aja väsyneenä.
- Käytä turvavyötä.
- Älä käytä puhelinta ajon aikana.
- Noudata liikennesääntöjä.
- Vältä vahvoja hajusteita, ne saattavat aiheuttaa matkustajalle allergisen reaktion.
- Mikäli matkustaja haluaa käyttää maskia matkan aikana, kunnioita tätä toivetta.
- Kohtele kaikkia kunnioittavasti. 02 Taksi ei hyväksy minkäänlaista rasismia.
- Keskustele kevyistä aiheista ja vältä henkilökohtaisia aiheita, kuten uskontoa tai politiikkaa.
- Jokaisen ulkonäkö ja siviilisääty ovat hänen omia asioitaan, joten älä kommentoi niitä.
- Käyttäydy rauhallisesti ja asiallisesti.
- Vältä koskemasta asiakkaaseen, ellei kyse ole henkilöstä, joka tarvitsee apua auton kyytiin nousemiseen tai kyydistä poistumiseen.
- Mikäli koet tai näet uhkaavan tilanteen soita heti numeroon 112.
- Älä ole yhteydessä asiakkaaseen enää matkan jälkeen, ellei kyse ole unohtuneista tavaroista.
- Ole heti yhteydessä 02 Taksiin, mikäli asiakas ottaa sinuun yhteyttä matkan jälkeen ilman hyvää syytä.