Turvallisuus 02 Taksissa

Teemme yhteistyötä luotettavien kotimaisten taksiyhtiöiden kanssa. Vastaamme yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa siitä, että kyydit sujuvat turvallisesti sekä asiakkaan että kuljettajan näkökulmasta.

Tilaa sovelluksella

App Store link Google Play link

Tilaa soittamalla 020230

Puhelusta veloitetaan 1,91 €/puhelu + 0,059 €/sek.

Tilaa sovelluksella

Tilaa soittamalla

Puhelusta veloitetaan 1,91 €/puhelu + 0,059 €/sek.

Käsittelemme kaikki palautteet

Käsittelemme kaikki palautteet

Luemme ja reagoimme jokaiseen palautteeseen. Palaute käsitellään nopeasti yhdessä taksiyhtiön ja taksinkuljettajan kanssa.

Meillä on tuhansia erilaisia autoja

Tiedät taksimatkasi hinnan

Kun kerrot tilausvaiheessa lähtöosoitteen ja määränpään, saat kyydille kiinteän hinnan. Näin tiedät heti, mitä kyyti maksaa ja vältyt hintayllätyksiltä.

Yli miljoona tilausta vuodessa

Olemme aina tavoitettavissa

Puhelinpalvelumme auttaa sinua kaikkiin matkaasi liittyvissä kysymyksissä numerossa 020230 – vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä.

Näin huolehdimme asiakkaidemme turvallisuudesta

  • Näet taksiyhtiöiden saamat asiakasarviot 02 Taksi -sovelluksen kautta, joten voit halutessasi valita taksiyhtiön asiakasarvioiden perusteella. 02 Taksin puhelinpalvelussa sinulle kerrotaan asiakasarviot, mikäli kysyt niitä.
  • Kun kerrot tilausvaiheessa lähtöosoitteen ja määränpään, saat kyydille kiinteän hinnan. Näin tiedät heti, mitä kyyti maksaa.
  • Osalle taksiyhtiöistä voit maksaa kyydin etukäteen sovelluksen kautta esimerkiksi Mobilepaylla tai maksukortilla. Tällöin sinun ei tarvitse käsitellä rahaa tai maksukortteja autossa.
  • Sovelluksen kautta maksetuista tilauksista saat kuitin suoraan sovellukseen ja sähköpostiisi.
  • Kun kuljettaja hyväksyy kyydin, näet auton tiedot ja reitin, missä auto kulkee.
  • Voit varmistaa auton kupunumeron tai rekisterinumeron avulla, että menet oikeaan autoon.
  • Voit seurata auton reittiä sovelluksesta tai puhelintilauksissa saamasi linkin kautta myös silloin, kun istut auton kyydissä.
  • Mikäli tunnet olosi epämukavaksi, voit soittaa 02 Taksin puhelinpalveluun, jossa vastataan jokaisena vuorokauden aikana.
  • Soita hätätilanteissa aina numeroon 112.
  • Kun teet tilauksen meidän kauttamme, tilauksesta jää jälki ja voimme selvittää tarvittaessa tilauksen tiedot jälkikäteen.
  • Mikäli jätät palautetta kyydistä, jonka olet kokenut turvattomaksi, palaute käsitellään nopeasti yhdessä taksiyhtiön ja taksinkuljettajan kanssa.
  • Mikäli jonkun kuljettajan toiminta todetaan epäsopivaksi, evätään häneltä 02 Taksin kyytien vastaanottaminen.

    02 Taksin turvallisuusohjeet asiakkaalle

    • Mikäli kuljettaja haluaa käyttää maskia matkan aikana, kunnioita tätä toivetta.
    • Käytä turvavyötä.
    • Kohtele kaikkia kunnioittavasti. 02 Taksi ei hyväksy minkäänlaista rasismia.
    • Vältä keskustelua henkilökohtaisista aiheista, kuten uskonnosta tai politiikasta.
    • Jokaisen henkilön ulkonäkö ja siviilisääty ovat hänen omia asioitaan, joten niitä ei pidä kommentoida.
    • Pysy rauhallisena.
    • Vältä koskemasta kuljettajaan.
    • Kunnioita autoa, älä vahingoita sitä tai jätä roskia.
    • Mikäli koet tai näet uhkaavan tilanteen, soita heti 112.
    • Älä ole yhteydessä kuljettajaan enää matkan jälkeen, ellei kyse ole unohtuneista tavaroista.
    • Ole heti yhteydessä 02 Taksiin, mikäli kuljettaja ottaa sinuun yhteyttä matkan jälkeen ilman hyvää syytä.

    Näin huolehdimme kuljettajien turvallisuudesta

    • Näet aina asiakkaan nimen ja numeron, kun otat tilauksen vastaan. Varmista, että otat kyytiin oikean asiakkaan kysymällä hänen nimensä.
    • Varmista asiakkaalle määränpää ja kyydin mahdollinen kiinteä hinta.
    • Mikäli asiakas on maksanut kyydin etukäteen sovelluksen kautta, sinun ei tarvitse käsitellä rahaa tai maksukortteja.
    • Vaikka asiakas käyttäytyisi ikävästi, pysy itse rauhallisena.
    • Ongelmatilanteissa voit soittaa 02 Taksin numeroon jokaisena vuorokauden aikana.
    • Soita hätätilanteissa aina numeroon 112.
    • Asiakkaan tiedot jäävät 02 Taksille, kun hän on tehnyt tilauksen. Voimme selvittää tarvittaessa, kuka asiakas on kyydissäsi ollut.
    • Mikäli jonkun asiakkaan kohdalla huomataan väärinkäyttöä 02 Taksi -palvelua kohtaan, estetään häneltä palvelun käyttö.

      02 Taksin turvallisuusohjeet kuljettajalle

      • Vahvista asiakkaalle tilauksen tiedot ja mahdollinen kiinteä hinta asiakkaan astuessa kyytiin.
      • Tarkista, onko asiakas maksanut tilauksen etukäteen vai veloitetaanko se autossa.
      • Pidä huolta, että olet levännyt tarpeeksi, etkä aja väsyneenä.
      • Käytä turvavyötä.
      • Älä käytä puhelinta ajon aikana.
      • Noudata liikennesääntöjä.
      • Vältä vahvoja hajusteita, ne saattavat aiheuttaa matkustajalle allergisen reaktion.
      • Mikäli matkustaja haluaa käyttää maskia matkan aikana, kunnioita tätä toivetta.
      • Kohtele kaikkia kunnioittavasti. 02 Taksi ei hyväksy minkäänlaista rasismia.
      • Keskustele kevyistä aiheista ja vältä henkilökohtaisia aiheita, kuten uskontoa tai politiikkaa.
      • Jokaisen ulkonäkö ja siviilisääty ovat hänen omia asioitaan, joten älä kommentoi niitä.
      • Käyttäydy rauhallisesti ja asiallisesti.
      • Vältä koskemasta asiakkaaseen, ellei kyse ole henkilöstä, joka tarvitsee apua auton kyytiin nousemiseen tai kyydistä poistumiseen.
      • Mikäli koet tai näet uhkaavan tilanteen soita heti numeroon 112.
      • Älä ole yhteydessä asiakkaaseen enää matkan jälkeen, ellei kyse ole unohtuneista tavaroista.
      • Ole heti yhteydessä 02 Taksiin, mikäli asiakas ottaa sinuun yhteyttä matkan jälkeen ilman hyvää syytä.

      Pin It on Pinterest