Tarvitsetko apua?

Onnistunut taksikokemuksesi on meille kaikki kaikessa. Alta löydät vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. Palvelun jatkuva kehittäminen on meille tärkeää, joten otamme mielellämme vastaan palautetta ja kehitysehdotuksia.

Usein kysytyt kysymykset

Jos et löydä kaipaamaasi vastausta, voit lähettää sähköpostia tai jättää meille soittopyynnön.

Yleistä palvelusta

Mikä on 02 Taksi?

02 Taksi on puolueeton ja läpinäkyvä välityspalvelu, joka kokoaa luotettavien ja hyvämaineisten taksiyhtiöiden kyytitarjonnan Suomessa yhteen ja samaan paikkaan. Taksin voi tilata puhelimitse numerosta 020230 tai 02 Taksi -sovelluksella.

02 Taksi -palvelu on perustettu vuonna 2018, ja autamme jo useita kymmeniä tuhansia asiakkaita kuukaudessa löytämään heille sopivimman taksivaihtoehdon.

Missä päin Suomea 02 Taksi toimii?

02 Taksi -sovellus kattaa jo yli 95 % suomalaisista, ja puhelimitse numerosta 020230 saat yhteyden taksiin koko Suomessa.

Mitkä taksiyhtiöt löytyvät 02 Taksi -palvelusta?

02 Taksissa on mukana jo yli neljäkymmentä taksiyhtiöitä ympäri Suomen ja määrä kasvaa koko ajan. Ajantasaisen tiedon mukana olevista yhtiöistä löydät täältä.

Puhelinpalvelumme numerossa 020230 voi yhdistää kaikkiin Suomen taksiyhtiöihin ja tarvittaessa etsiä yksittäisen taksinkuljettajan numeron. 

Jos sinulla on mielessäsi jokin tietty taksiyhtiö jonka haluaisit tavoittaa 02 Taksista, vinkkaathan siitä meille sähköpostilla: palaute@02taksi.fi. 

Maksaako 02 Taksin käyttäminen jotain?

02 Taksi -sovelluksen käyttö ja taksin tilaaminen sovelluksella on kuluttajalle maksutonta. Puhelimitse tehdystä tilauksesta peritään hinnaston mukainen maksu.

Voinko tilata kerralla useamman taksin?

02 Taksi -sovelluksella voit yhdellä tilauskerralla tilata joko tavallisen henkilöauton tai tila-auton. Isompia tilauksia varten voit olla yhteydessä puhelinpalveluumme numerossa 020230. 

Voinko vertailla eri taksiyhtiöiden hintoja?

02 Taksi -palvelussa voit vertailla eri taksiyhtiöiden kiinteitä hintoja, kun kerrot lähtöosoitteen ja määränpään. Voit vertailla taksiyhtiöitä myös saapumisajan ja asiakasarvioiden perusteella.

Mihin eri taksiyhtiöiden hinnat perustuvat?

Kaikki hinnat perustuvat taksiyhtiöiden omiin 02 Taksille ilmoitettuihin hintoihin. Taksiyhtiökohtainen hinnoittelu on nähtävillä 02 Taksi -sovelluksessa. 

Ovatko ilmoitetut hinnat kiinteitä?

Kun ilmoitat määränpään tilauksen yhteydessä, saat taksiyhtiöltä matkalle kiinteän hinnan. Matkan toteutuessa maksetaan tämä kiinteä hinta. Sovelluksessa maksetut kyydit ovat aina kiinteähintaisia. 

Kiinteään hintaan sisältyy matka ilmoittamastasi lähtöpaikasta ilmoittamaasi määränpäähän. Kiinteä hinta ei sisällä välipysähdyksiä tai sitä, jos kuljettajan täytyy odottaa sinua yli 2 minuuttia. Näistä tilanteista veloitetaan erikseen taksiyhtiön hinnaston mukaan. 

Voit tilata taksin myös ilman määränpäätä. Tällöin matkan hinta määräytyy taksamittarin mukaan ja lopullinen hinta varmistuu kyydin päätteeksi. 

Taksamittarilla laskutettavien matkojen hinnoitteluperusteet löydät 02 Taksi -sovelluksesta. Asioidessasi puhelinpalvelussa asiakaspalvelumme kertoo sinulle halutessasi kyydin hinnan määräytymisperusteet. 

Kuinka täsmällisiä ilmoitetut saapumisajat ovat?

Sovelluksessa näkyvät saapumisajat ovat taksiyhtiöiden 02 Taksille ilmoittamia arvioita saapumisajoista. Kuljettajan hyväksyttyä tilauksen pääset seuraamaan auton saapumista reaaliajassa 

Seuraamme jatkuvasti välittämiemme kyytien täsmällisyyttä ja kehitämme palveluamme yhdessä kumppaneidemme kanssa. Välitämme taksiyhtiöille aina tiedon arvioitujen saapumisaikojen merkittävistä poikkeamista. Arvion taksiyhtiön täsmällisyydestä löydät info-painikkeen alta, kun vertailet taksiyhtiöitä. 

Ovatko kaikki 02 Taksin kautta tilattujen taksikyytien päästöt kompensoituja?

Kompensoimme kaikki 02 Taksin tilauskanavista yhteistyökumppaneillemme tilattujen kyytien päästöt.

Miten voin tilata taksin 02 Taksin kautta?

Voit tilata taksin helposti joko soittamalla numeroon 020230 tai 02 Taksi -sovelluksella.

Mitä teen, jos kyytini ei saavukaan?

Voit ottaa yhteyttä suoraan kuljettajaan tai kyydin toimittamaan taksiyhtiöön. Puhelinnumerot löydät 02 Taksi -sovelluksesta tai tekstiviestillä saamastasi seurantalinkistä. Jos näin ikävästi pääsee käymään, voit myös lähettää meille palautetta osoitteessa palaute@02taksi.fi. 

Mihin voin olla yhteydessä löytötavara-asioissa?

Löytötavara-asioissa ole yhteydessä sinua kuljettaneeseen taksiyhtiöön. Mikäli et muista sinua kuljettaneen taksiyhtiön nimeä, voit tiedustella taksiyhtiön nimeä asiakaspalvelustamme: palaute@02taksi.fi.

Maksaminen

Voinko maksaa kyytini 02 Taksi -sovelluksessa?

Kyllä voit! Osa taksiyhtiöistä tukee sovellusmaksamista kiinteähintaisissa kyydeissä. Voit maksaa kyydin maksukortilla, Apple Paylla, MobilePaylla tai ansaitsemillasi krediiteillä. Käy lisäämässä haluamasi maksuvaihtoehto jo etukäteen sovelluksen maksutapoihin. 

Voinko maksaa kyytini 02 Taksi -sovelluksessa?

Kyllä voit! Osa taksiyhtiöistä tukee sovellusmaksamista kiinteähintaisissa kyydeissä. Voit maksaa kyydin maksukortilla, Apple Paylla, MobilePaylla tai ansaitsemillasi krediiteillä. Käy lisäämässä haluamasi maksuvaihtoehto jo etukäteen sovelluksen maksutapoihin. 

Mitä maksutapoja 02 Taksi tukee?

02 Taksi -sovellus tukee Visa ja MasterCard pankki- ja luottokortteja sekä American Express luottokortteja. Voit maksaa kyydin myös Apple Paylla tai MobilePay-sovelluksella. Lisäksi kyydin maksaminen onnistuu sinulle kertyneillä krediiteillä. 

Lisäksi voit maksaa kyydin myös suoraan kuljettajalle käteisellä tai kortilla.

Voinko maksaa matkani taksikortilla?

Taksikyydin maksaminen taksikortilla ei ole tällä hetkellä mahdollista, sillä kaikki kumppanimme eivät tue kyseistä maksutapaa.

Voinko maksaa kyytini laskulla?

Laskulla maksaminen ei ole mahdollista.

02 Taksi -sovellus tukee Visa ja MasterCard pankki- ja luottokortteja sekä American Express luottokortteja. Voit maksaa kyydin myös Apple Paylla tai MobilePay-sovelluksella. Lisäksi kyydin maksaminen onnistuu sinulle kertyneillä krediiteillä. 

Lisäksi voit maksaa kyydin myös suoraan kuljettajalle käteisellä tai kortilla.

Erikoistilaukset ja -toiveet

Voinko tilata taksin ennakkoon 02 Taksin kautta?

Kyllä voit! Ennakkotilaus onnistuu sekä puhelimitse numerosta 020230 että 02 Taksi -sovelluksella. Sovelluksella voit tehdä ennakkotilauksen maksimissaan 7 vrk päähän. Tätä pidemmän ajan päähän ennakkotilaukset onnistuvat puhelinpalvelun kautta. 

Voinko tilata taksin ennakkoon 02 Taksin kautta?

Kyllä voit! Ennakkotilaus onnistuu sekä puhelimitse numerosta 020230 että 02 Taksi -sovelluksella. Sovelluksella voit tehdä ennakkotilauksen maksimissaan 7 vrk päähän. Tätä pidemmän ajan päähän ennakkotilaukset onnistuvat puhelinpalvelun kautta. 

Miten voin tilata Kela-taksin?

Jos olet oikeutettu Kelan korvaamaan taksimatkaan, voit soittaa numeroon 020230 ja sinut yhdistetään alueesi Kela-taksin tilausnumeroon. Lisätietoja Kela-taksin tilaamisesta täällä.

Voinko valita ekologisen kyydin?

02 Taksi -palvelussa voit valita vähäpäästöisen auton tai täyssähköauton, mikäli niitä on saatavilla alueellasi. Vähäpäästöiset autot näkyvät sovelluksessa vihreinä ja täyssähköautot sinisinä.

Voinko tilata premium-kyydin?

Voit tilata 02 Taksi -palvelun kautta premium-kyydin, mikäli premium-palvelua on saatavilla alueellasi. Premium-autot tunnistat sovelluksessa mustasta väristä.

Voinko lisätä matkalleni välipysähdyksen?

Välipysähdyksen lisääminen kiinteähintaiselle kyydille ei toistaiseksi ole mahdollista 02 Taksi -palvelussa. Mikäli matkasi sisältää välipysähdyksen, voit tilata taksin ilmoittamatta määränpään osoitetta. Tällöin matkan hinta määräytyy taksamittarin mukaan ja lopullinen hinta varmistuu kyydin päätteeksi. 

Voinko tilata taksin toisen henkilön puolesta?

Voit tilata taksin myös toisen henkilön puolesta. Tällöin taksitilaukseen liittyvät ilmoitukset saapuvat sinun puhelimeesi ja ennakkoon maksetun kyydin kuitti lähetetään yritysprofiilissasi määrittelemääsi sähköpostiosoitteeseen.

Voinko tilata taksin, kun mukanani on lemmikki?

02 Taksin kautta ei ole mahdollista tilata taksia, mikäli mukanasi matkustaa lemmikki. Voit soittaa 020230-puhelinpalveluumme, josta asiakaspalvelijamme yhdistävät sinut alueesi taksikeskukseen.

Voinko tilata taksin, mikäli tarvitsen turvaistuimen lapselle?

Mikäli sinulla on mukanasi oma turvaistuin, voit tehdä tilauksen 02 Taksi -sovelluksella. Jos sinulla ei ole omaa turvaistuinta, voit soittaa 020230-puhelinpalveluumme ja asiakaspalvelijamme yhdistävät sinut alueesi taksikeskukseen.

Alle 3-vuotiaan lapsen on käytettävä aina taksilla matkustaessaan turvaistuinta.

Krediitit

Mitä 02 Taksi -krediitit ovat?

Krediitit ovat 02 Taksi -sovelluksessa käytettävä maksutapa. Krediiteillä voit maksaa ennakkoon maksetun matkan hinnan krediittimäärästäsi riippuen joko kokonaan tai osittain.

Mitä 02 Taksi -krediitit ovat?

Krediitit ovat 02 Taksi -sovelluksessa käytettävä maksutapa. Krediiteillä voit maksaa ennakkoon maksetun matkan hinnan krediittimäärästäsi riippuen joko kokonaan tai osittain.

Miten minun on mahdollista saada krediittejä?

Krediittejä on mahdollista ansaita suosittelemalla 02 Taksi -sovellusta kavereillesi. Krediittejä voi myös saada erilaisten kampanjoiden ja etukoodien kautta.

Miten voin käyttää minulla olevia krediittejä?

Voit käyttää krediittejä, kun maksat kyydin etukäteen sovelluksellasi. Valitse tällöin tilausvaiheessa "Käytä kertyneitä krediittejä maksuun". Krediittimäärästäsi riippuen voit maksaa matkan joko kokonaan tai osittain krediiteillä.

Voit maksaa kiinteähintaisen kyydin sovelluksessa, mikäli yhteistyökumppanimme on mahdollistanut sovellusmaksamisen.

Voinko muuttaa käytössäni olevat krediitit rahaksi?

Krediittejä ei ole mahdollista muuttaa rahaksi.

Mitä tapahtuu, jos en ehdi käyttää krediittejä ennen kuin ne vanhentuvat?

Krediittien vanhentuessa ne poistuvat krediittisaldostasi ja eivät enää ole käytettävissä. Näet valikossa ajantasaisen krediittisaldosi ja klikkaamalla saldoa, pääset tarkastelemaan krediittien voimassaoloaikaa.

Miksi krediittejä ei ole mahdollista käyttää kaikissa tilauksissa?

Krediitit toimivat ainoastaan sellaisilla taksiyhtiöillä, jotka ovat sallineet taksimatkojen maksamisen suoraan sovelluksessa. Ominaisuus ei ole kaikilla kumppaneillamme käytössä.

Krediittejä on mahdollista käyttää vain kiinteähintaisissa tilauksissa.

Turvallisuus

Voinko valita parhaat asiakasarviot saaneen taksin?

Kyllä voit! Näet taksiyhtiöiden saamat asiakasarviot 02 Taksi -sovelluksessa. 02 Taksin puhelinpalvelussa asiakasarviot kerrotaan sinulle, mikäli kysyt niitä.

Voinko valita parhaat asiakasarviot saaneen taksin?

Kyllä voit! Näet taksiyhtiöiden saamat asiakasarviot 02 Taksi -sovelluksessa. 02 Taksin puhelinpalvelussa asiakasarviot kerrotaan sinulle, mikäli kysyt niitä.

Miten varmistan, että taksimatkani hinta ei nouse kohtuuttomaksi?

Kun kerrot tilausvaiheessa matkasi lähtöosoitteen ja määränpään, saat kyydillesi kiinteän hinnan. Näin tiedät heti, mitä kyyti maksaa.

Voit myös tilata matkan ilman määränpäätä, jolloin matkan hinta määräytyy taksamittarin mukaan.
Taksamittarilla laskutettavien matkojen hinnoitteluperusteet löydät 02 Taksi -sovelluksesta. Asioidessasi puhelinpalvelussa asiakaspalvelumme kertoo sinulle halutessasi kyydin hinnan määräytymisperusteet.

Mistä tiedän, että paikalle saapunut taksi on tilaamani auto?

Kun kuljettaja hyväksyy kyydin, näet auton tiedot 02 Taksi -sovelluksessa tai puhelintilauksissa saamasi linkin kautta. Voit varmistaa, että paikalle saapuneen auton rekisteritunnus tai kupunumero vastaavat tilauksesi tietoja.

En halua kuljettaa käteistä rahaa mukanani. Miten voin maksaa taksimatkani?

Osalle taksiyhtiöistä voit maksaa kyydin etukäteen 02 Taksi -sovelluksen kautta esimerkiksi MobilePaylla tai maksukortilla. Voit myös maksaa taksimatkasi maksukortilla suoraan kuljettajalle.

Miten voin olla varma, että kuljettaja on tulossa noutamaan minua?

Kun kuljettaja hyväksyy kyydin, voit seurata kartalta auton saapumista 02 Taksi -sovelluksessa tai puhelintilauksissa saamasi linkin kautta.

Saanko jälkikäteen selville minua kuljettaneen taksinkuljettajan tiedot?

Kaikista 02 Taksin kautta tilatuista kyydeistä jää jälki tilaushistoriaamme, joten voimme tarvittaessa selvittää tilauksesi tiedot jälkikäteen.

Minulle jäi kyydin jälkeen epämukava olo ja haluan jättää palautetta. Miten toimin?

Voit jättää 02 Taksille palautetta puhelimitse numerossa 09 4272 0877 (mpm tai pvm) tai sähköpostilla osoitteeseen palaute@02taksi.fi. Käsittelemme palautteen nopeasti yhdessä taksiyhtiön ja taksinkuljettajan kanssa.

Yrityskäyttäjät

Miten lisään 02 Taksiin yritysprofiilin?

Voit lisätä yritysprofiilin 02 Taksi -sovelluksessa oman profiilisi asetuksista. Yritysprofiilillesi lisätään nimi, oletusmaksutapa ja sähköpostiosoite kuitteja varten. 

Miten lisään 02 Taksiin yritysprofiilin?

Voit lisätä yritysprofiilin 02 Taksi -sovelluksessa oman profiilisi asetuksista. Yritysprofiilillesi lisätään nimi, oletusmaksutapa ja sähköpostiosoite kuitteja varten. 

Voinko jälkikäteen vaihtaa tilaamani kyydin tyypin yksityis- tai yrityskyydiksi?

Matkatyypin muuttaminen jälkikäteen ei ole mahdollista. Voit välittää sähköpostilla saamasi kuitin halutessasi toiseen sähköpostiosoitteeseen. 

Voiko oletusmaksutapa olla eri yksityis- tai yrityskyydeillä?

Kyllä voi. Voit muuttaa maksutapaa omassa ja yrityksen profiilissa. 

Saako kaikista taksimatkoista kuitin?

Saat sähköisen kuitin tilauksista, jotka olet maksanut ennakkoon sovelluksella. Sähköiset kuitit löytyvät tilaushistoriastasi. Autossa maksetuista kyydeistä saat kuitin kuljettajalta. 

Onnistuuko ennakkotilauksen vieminen kalenteriin?

Kyllä onnistuu. Voit lisätä ennakkotilauksen kalenteriisi tilauksen vahvistamisen jälkeen. 

Voinko lisätä viitteen yritysmatkalle?

Kyllä voit. Voit lisätä viitteen tilausvaiheessa ennen kuin vahvistat tilauksen. 

Näenkö jälkikäteen tilaushistoriasta mitkä kyydit ovat olleet yritysmatkoja?

Tilaushistoriassa kyydit on jaoteltu yksityisiin matkoihin sekä työmatkoihin. 

En saanut kuittia sähköpostiin, mitä teen?

Tarkista ensin onko sähköpostiosoite oikein kirjoitettu. Tarkista sen jälkeen sähköpostisi roskapostikansio. Jos ei kuittia ei löydy, voit lähettää sen tilaushistoriasta uudelleen. Huomaathan, että sähköisen kuitin saat ainoastaan sovelluksessa maksetuista kyydeistä. 

Miten valitsen kyydin tyypiksi yksityinen tai yritys?

Voit valita matkan tyypin ennen kuin vahvistat tilauksen. 

Mitä maksutapoja yritysprofiilissa voi olla?

Yritysprofiilissa voit valita maksutavaksi Visa ja MasterCard pankki- ja luottokortin, American Express -luottokortin, Apple Payn tai MobilePayn. 

Voinko maksaa taksikyytini laskulla?

Valitettavasti taksikyydin maksaminen laskulla ei toistaiseksi ole mahdollista. Kätevin tapa maksaa yrityskyyti on lisätä yrityksellesi yritysprofiili, jolloin voit välittää sähköpostilla saamasi kuitin esimerkiksi kirjanpitäjällesi. 

Mitä kirjanpitojärjestelmiä 02 Taksi -sovelluksen sähköisten kuittien automaattinen toimitus tukee?

02 Taksi -sovellus on yhteensopiva ReceiptHero-palvelun kanssa. ReceiptHeron tukemia järjestelmiä ovat eTasku, Bezala, Visma M2. Voit lukea tarkemmin ReceiptHeron ja 02 Taksi -sovelluksen yhdistämisestä täältä.

Kuinka aktivoin kuittien automaattisen lähetyksen yrityksemme matkalaskujärjestelmään?

Voit lukea tarkemmat ohjeet kuittien automaattisen lähetyksen aktivointiin täältä.

Pin It on Pinterest