22.5.2025

Kirjoittaja Reija Juusela

WhatsApp korvaa tekstarit – 02 Taksi siirtyi modernimpaan asiakasviestintään

02 Taksi uudisti asiakasviestintäänsä, ja otti käyttöönsä WhatsApp-viestit puhelimitse tehtyjen tilausten yhteydessä. Kyseessä on yksi ensimmäisistä tämänkaltaisista käyttöönottohankkeista Suomessa.

metro taksi on uusi 02 taksin kumppani pääkaupunkiseudulla

Tilaa sovelluksella

App Store link Google Play link

Tilaa soittamalla 020230

Puhelusta veloitetaan 1,94 €/puhelu + 0,06 €/sek.

Soita tai lataa sovellus

Puhelusta veloitetaan 1,94 €/puhelu + 0,06 €/sek.

02 Taksi on yhtenä ensimmäisistä yrityksistä Suomessa ottanut käyttöönsä WhatsApp-viestit taksitilausten yhteyteen. Aiemmin asiakasviestintä tapahtui perinteisten SMS-viestien välityksellä, mutta nyt SMS-viestit ovat siirtyneet marginaaliin. Siirtyminen WhatsApp-viestintään tehtiin yhteistyössä viestintäratkaisuja yrityksille tarjoavan LINK Mobilityn kanssa.

”WhatsApp tarjoaa uudenlaisen ja luontevan viestintäkokemuksen 02 Taksin asiakkaille, minkä lisäksi verifioitu yritysprofiili auttaa lisäämään luottamusta yritysten ja asiakkaiden välillä. WhatsApp on jo vakiinnuttanut paikkansa asiakasviestinnässä ympäri maailman, ja Suomessa yhä useammat yritykset vakuuttuvat kanavan tarjoamista eduista asiakasviestinnälle”, sanoo LINK Mobilityn myynti- ja markkinointijohtaja Ilkka Vertanen.

Taksit kaikkialla Suomessa

02 Taksista löydät Suomen laajimman taksivalikoiman. Vertaa ja tilaa taksi hinnan, saapumisajan tai arvioiden perusteella - kaikkialla Suomessa.

Lataa sovellus →

Asiakkaalle tuttu ja turvallinen tapa viestiä

WhatsAppiin siirtyminen on loppuasiakkaan näkökulmasta turvallisempaa kuin viestintä perinteisten SMS-viestien välityksellä. Yrityksellä on WhatsAppissa verifioitu yritysprofiili, mikä lisää luottamusta viestin lähettäjään. LINK Mobilityn Ilkka Vertasen mukaan modernimpaan kanavaan siirtyminen on kuluttajan näkökulmasta hyödyllistä, ja tulevaisuudessa WhatsApp mahdollistaa rikkaamman sisällön, kuten kuvien lähettämisen ja vuorovaikutteisemman kommunikointitavan yrityksen ja asiakkaan välillä.

”WhatsAppin hyödyntäminen 02 Taksissa on askel kohti modernimpaa asiakasviestintää. Iso osa suomalaisista käyttää WhatsAppia päivittäin, ja koska kanava on perinteistä SMS-viestiä luotettavampi, oli sen käyttöön siirtyminen luonnollinen askel 02 Taksille”, sanoo 02 Taksin asiakkuuspäällikkö Jaana Rantamäki.

WhatsAppin kautta asiakkaalle voidaan lähettää tilaukseen liittyviä tietoja, kuten vahvistusviestejä ja muita tärkeitä ilmoituksia. Viestit lähetetään 02 Taksin viralliselta yritysprofiililta, josta löytyy myös lisätietoa palvelusta.

Uudistuksen myötä 02 Taksin lähettämät tekstiviestit on pääosin korvattu WhatsApp-viesteillä. Jos asiakkaalla ei ole käytössään WhatsAppia tai hän on estänyt viestien vastaanoton sovelluksen kautta, viestintä hoituu edelleen tutulla tavalla tekstiviestitse.

02 Taksin viestit nyt myös WhatsAppissa

Taksit kaikkialla Suomessa

02 Taksista löydät Suomen laajimman taksivalikoiman. Vertaa ja tilaa taksi hinnan, saapumisajan tai arvioiden perusteella - kaikkialla Suomessa.

02 Taksi -sovellus

Pin It on Pinterest