2.7.2020

02 Taksin uusi kumppani SnapCab tuo ratkaisun ruuhkahuippuihin ja haja-asutusalueiden taksipulaan

02 Taksin uusi kumppani antaa taksiyrittäjille lisää liikkumismahdollisuuksia ja joustavuutta. SnapCabin tarkoitus on helpottaa ruuhkahuippuja sekä yhdistää haja-asutusalueiden asiakkaat ja taksinkuljettajat. Asiakas voi tilata SnapCabin kyydit numerosta 020230 tai ilmaisesta 02 Taksi -sovelluksesta.

metro taksi on uusi 02 taksin kumppani pääkaupunkiseudulla

Liikennepalvelulain uudistuksen jälkeen monella pienellä paikkakunnalla on huomattu, että taksin saaminen on hankalaa varsinkin viikonloppuisin, iltaisin ja öisin. Omat kuljetustarpeet pitäisi ennakoida varhain, koska taksipalveluja on saatavilla rajallisesti. Sen lisäksi ruuhkahuippujen aikaan taksia saattaa joutua odottamaan myös kaupungeissa.

Näihin tarpeisiin perustettiin SnapCab. Se on Keskustaksi Oy:n ja Scio Comm Oy:n yhdessä toteuttama valtakunnallinen välitysalusta, jonka avulla asiakas ja taksiyrittäjä löytävät tehokkaasti toisensa. Järjestelmän avulla taksiyrittäjä hinnoittelee palvelunsa yksilöllisesti ja määrittelee oman työaikansa.

Jos SnapCab-yrittäjä on esimerkiksi vierailemassa mökkipaikkakunnalla, tai kuljettanut kyydin toiseen kaupunkiin, hän voi halutessaan palvella samalla alueella kuljetuksia tarvitsevia asiakkaita. Usein näillä paikkakunnilla on sesonkiaikoja, joina kyytien tarve on tavallista suurempaa. SnapCab tuo helpotusta tähän kysyntään”, sanoo Scio Comm Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Mäkelä.

SnapCabin ja Keskustaksin yhteistyökumppani on 02 Taksi. Asiakas löytää luotettavat taksit yhdestä paikasta koko maassa 02 Taksin puhelinpalvelun ja maksuttoman sovelluksen kautta.

Keskustaksi Oy:n toimitusjohtaja Antti Ålander toteaa, että SnapCab ja yhteistyö 02 Taksin kanssa tukevat Keskustaksin kasvun ja valtakunnallisen liiketoiminnan strategiaa: ”Haluamme olla uudistamassa taksimarkkinaa ja nyt tuomme markkinoille tuotteen, jonka avulla täysin avoin hinnoittelu on mahdollista. Skaalautuvalla tuotteella on todella suuri potentiaali ja se sopii Keskustaksin liiketoimintaan erinomaisen hyvin”, Ålander korostaa.

SnapCab on otettu hyvin vastaan taksiyrittäjien keskuudessa. Ensimmäiset SnapCab-autoilijat ovat aloittaneet Etelä-Pohjanmaalla, pääkaupunkiseudulla ja Itä-Suomessa.

Haluamme valtakunnallisella 02 Taksi -tilauspalvelulla tehdä taksin tilaamisen asiakkaille helpoksi. Meille on tärkeää, että asiakas voi 02 Taksia käyttäessä aina luottaa laadukkaaseen palveluun. Uskomme, että SnapCabin uudenlainen toimintamalli on kiinnostava sekä asiakkaiden että autoilijoiden näkökulmasta ja parantaa monilla alueilla taksin saatavuutta”, kertoo 02 Taksin kaupallinen johtaja Juha Mertanen.

Asiasta uutisoi myös Kuljetus.net.

Lisätietoja:

Petteri Niemi, liiketoiminnan kehitysjohtaja , 02 Taksi. Puh. +358 44 222 4222

02 Taksi on 020202 Palvelut Oy:n ylläpitämä taksien tilaus- ja vertailupalvelu. 02 Taksi välittää numerosta 020230 vuosittain yli 500 000 taksitilausta, minkä lisäksi syksystä 2019 alkaen tarjolla on ollut myös ilmainen mobiilisovellus. 02 Taksia käyttäessä kuluttaja voi valita auton muun muassa matkan nopeuden, asiakasarvioiden tai jopa automallin perusteella

Tällä hetkellä 02 Taksin tilauspalvelu toimii koko maassa ja taksiyhtiöiden vertailupalvelu suurimmissa kaupungeissa. Uusia taksiyhtiöitä liittyy palveluun jatkuvasti ja vertailupalvelu on sitä mukaa myös laajentumassa usealle uudelle alueelle lähiaikoina.

Pin It on Pinterest