”Vuorovaikutus on sosiaalisessa mediassa tärkeää” 02 Taksin viestinnän asiantuntija Reija Juusela muistuttaa
02 Taksi on näkyvillä useissa sosiaalisen median kanavissa. Lankoja eri kanavien välillä pitää käsissään viestinnän asiantuntija Reija Juusela.
Viestinnän asiantuntija Reija Juusela on ollut mukana tekemässä 02 Taksin sosiaalisen median kanavia miltei kahden vuoden ajan.
”Sosiaalisen median parissa työskentely on tosi monipuolista. Meillä on aktiivisessa käytössä Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn ja Twitter. Näillä kaikilla on erilainen yleisö, ja jokaiseen kanavaan pyritään tekemään juuri sille kohderyhmälle sopivaa sisältöä. Perustimme TikTok-tilin viime kesänä, ja olemme saaneet sitä kautta kiinni paljon nuoria taksinkäyttäjiä, joita emme tavoittaisi muissa kanavissa.”
Reija pitää brändin näkymistä sosiaalisen median sisällöntuotannon päätavoitteena: ”Haluamme olla näkyvillä asiakkaille. 02 Taksin asiakkaat ovat siitä mielenkiintoinen ryhmä, että taksia tarvitsee kaiken ikäiset ihmiset ympäri Suomen. Haluamme olla asiakkaillemme läsnä, jotta voimme tuottaa parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Somessa voi matalalla kynnyksellä keskustella ja vastata asiakkaiden kysymyksiin.”
Sosiaalisessa mediassa on tärkeää olla sosiaalinen
Sosiaalisessa mediassa ei ole sisällön julkaisemisen jälkeen työt tehty. Reija seuraa aktiivisesti, mitä 02 Taksin omissa postauksissa keskustellaan sekä mitä muualla taksimarkkinassa puhutaan. ”Sosiaalinen media menettää merkityksensä, jos siihen ei kuulu vuorovaikutusta.”
Keskustelun lisäksi Reija seuraa tarkasti julkaisuja koskevaa analytiikkaa. Hän tutkii, minkälaisia reaktiota postaukset saavat ja minkälainen sisältö menestyy parhaiten.
”Analysoimme yhdessä tiimin kanssa tuloksia ja ideoimme niiden perusteella uusia postauksia. Somessa on tosi tärkeää olla suunnitelmallinen. Kun asiat on suunniteltu hyvin etukäteen, jää aikaa reagoida myös yllättäviin asioihin, joita tulee aina vastaan.”
Kehityskohteitakin Reija näkee 02 Taksin somekanavissa:
”Toivoisin vieläkin enemmän vuorovaikutusta. Myös sellainen aktiivinen kanava, jossa asiakaspalvelija vastaa asiakkaiden kysymyksiin reaaliajassa olisi kiva. Sellainen voisi olla esimerkiksi Twitterissä.”
02 Taksin neljä vinkkiä sosiaalisen median tekemiseen
- Julkaise uusia postauksia säännöllisesti. Jos et ole aktiivinen, ihmiset unohtavat sinut.
- Muista olla vuorovuorovaikutuksessa postauksia kommentoivien asiakkaiden kanssa. Tykkää viesteistä ja kommentoi takaisin.
- Pysy ajan hermolla. Seuraa kalenterivuoden tapahtumia ja sosiaalisen median trendejä.
- Tutki, mitä kilpailijasi tekevät sosiaalisessa mediassa ja opi alastasi lisää.
Ota 02 Taksin sometilit seurantaan!