02 Taksi järjesti lokakuussa kumppanuuspäivät ja toi yhteen alan asiantuntijat
02 Taksin ihka ensimmäiset kumppanuuspäivät järjestettiin Turussa ja Porissa, ja niiden aikana tutustuttiin 02 Taksin toimintaan lähietäisyydeltä, käytiin mielenkiintoisia ja hedelmällisiä keskusteluita ja saatiin kasvot valtakunnan eri kolkkien taksiyhtiöille. Vieraita oli yhteensä noin 50 henkeä, ja he saapuivat toimistoillemme muun muassa Helsingistä, Tampereelta, Oulusta, Kuopiosta, Varkaudesta, Seinäjoelta, Jyväskylästä sekä Joensuusta.
”On todella tärkeää, että saman alan ihmiset voivat keskustella keskenään”
Idea kumppanuuspäivien järjestämiseen oli kytenyt 02 Taksin asiakkuuspäällikkö Jaana Rantamäen mielessä jo jonkin aikaa. ”Olin jo pidemmän aikaa kypsytellyt ideaa mielessäni ennen kuin aloin puhumaan siitä ääneen. Keskustelen paljon eri kumppaneidemme kanssa, ja keskusteluissa nousee monesti samankaltaisia asioita esiin. Ajattelin, että olisi mahtavaa luoda keskustelualusta alan yhteiselle, avoimelle dialogille.”
Kumppanuuspäivien tavoite oli paitsi mahdollistaa alan edustajien yhteinen asiantuntijatapaaminen, mutta myös esitellä 02 Taksin toimintatapoja kumppaneille. ”Meillehän on tullut viime vuosien aikana paljon uutta tekemistä. Pidimme tärkeänä kutsua ihmiset paikan päälle näkemään toimintaamme ja ikään kuin saamaan kasvot 02 Taksille ja havaitsemaan, keitä asioiden ja prosessien takana on.”
”Ei ole toista taloa Suomessa, jossa resurssit olisivat tällaiset”
Päivien ohjelmassa oli syventymistä niin markkinakatsaukseen, 02 Taksin asiakastyytyväisyyteen ja palautteisiin, viestintään ja markkinointiin kuin tekniikkaan. Keskusteluja käytiin myös vakavista aiheista. ”Keskusteluissa nousi esille muun muassa alavireinen markkinatilanne, mikä huolestuttaa yhteisesti kaikkia taksialan ihmisiä. Toivomme kaikki, että odotettavissa olisi vilkas pikkujoulukausi, sillä huoli tilausmäärien laskusta on yhteinen.”
020202 Palveluiden tapa johtaa ja valmentaa henkilöstöään herätti hämmennystä ja kiitosta. ”Palvelun laatu on suorassa yhteydessä työhyvinvointiin. Keskustelimme paljon siitä, miten asiakaspalvelun laatua johdetaan ja kehitetään, minkälaista johtamistyömme on, miten henkilöstöä tuetaan ja valmennetaan ja minkälaisia palkitsemismalleja meillä on. Oli myös ilo huomata, että tapaamme johtaa henkilöstöämme ihailtiin. Se vahvistaa entisestään varmuutta siitä, että olemme oikealla tiellä.”
Kumppanuuspäivistä tullut palaute oli arvokasta. ”Saimme runsaasti kiitosta kumppaneiltamme. Oli ilahduttavaa kuulla vilpittömiä kehuja resursseistamme sekä organisaatiostamme! Sanoisin, että onnistuimme siinä, mitä tavoittelimmekin. Tutustutimme kumppanimme palvelukeskuksiimme, ja loimme arvojemme mukaisen päivän, jossa keskustelimme avoimesti prosesseistamme sekä tavoistamme toimia.”
Päivien järjestämiseen tehtiin 02 Taksilla töitä lujasti. Nollakakkosen työntekijät kertoivat yrityksen toiminnasta omilla pisteillään. ”Oli upeaa nähdä meidän porukastamme välittyvä ylpeys, osaaminen, rohkeus, innostus ja energisyys. Toivon, että meistä välittyi hyvä pöhinä ja yhteishenki porukan sisältä. Se on merkityksellistä niin kumppaneille kuin meille itsellemmekin.”
”Päivä oli historiallinen!”
”Päiviä kehuttiin paitsi hyväksi tilaisuudeksi verkostoitua, myös historiallisiksi! Lisäksi kumppanimme kertoivat saaneensa runsaasti ideoita omaan työhönsä ja toivoivat, että niiden järjestämisestä tulisi perinne. Samalla tavalla taksialan edustajia yhteen tuovia tapahtumia ei ole liikaa, joten kumppanuuspäivien järjestämiselle jatkossakin olisi todella kysyntää.”